Deloitte søsætter program for familier bag større virksomheder

Arvinger og deres familier bag de største danske virksomheder er målgruppen for Deloitte, skriver Insidebusiness.
Foto: Thomas Borberg
Foto: Thomas Borberg

Deloitte er med et nyt initiativ under overskriften Next Generation Navigator gået på jagt efter de kommende oig formuende generationer i de største danske familieejede virksomheder. Det skriver Insidebusiness.

"Der er en tendens lige nu, hvor der bliver oprettet mange familiekontorer. Vi har i en lang periode haft højkonjunktur, så mange virksomheder er blevet solgt, og flere familier har derved fået en stor formue, og de finansielle markeder er mere uforudsigelige end meget længe. Så der er en masse muligheder for familierne, fordi de er formuende," siger Søren Marquart Alsen, partner i Deloitte, til mediet.

PwC og EY har lignende programmer, og fælles for arvingerne er, at de står over for store beslutninger om deres fremtid i familiens virksomheder. Søren Marquart Alsen siger til Insidebusiness, at håbet med programmet er, at arvingerne og deres familier kan finde fælles fodslag i Deloitte som en slags betroet familierådgiver.

Pandora-grundlæggernes familiekontor rokerer om i topledelsen 

C.W. Obel flerdoblede afkast på kapital- og venturefonde

Multi-familiekontor køber majoritet i Nanostone 

 

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også