KapitalWatch

Mærsk-pengetank lister iværksættere og ny teknologi ind ad bagdøren til Esplanaden

Maersk Growth skal sikre, at den traditionsrige koncern får adgang til nye ideer og unge iværksættere, som ikke gider at arbejde for gamle virksomheder. Mærsk har tidligere forsøgt med et lignende tiltag.

Foto: Jens Hartmann / Ritzau Scanpix

Den danske rederikoncern A.P. Møller-Mærsk har erkendt, at store virksomheder sjældent fornyr sig selv indefra.

Det gælder i dårlige tider, hvor der som regel er fokus på at holde skruen i vandet. Men det holder også stik, når det går godt, som nu hvor rederiet tjener flere penge end nogensinde før og derfor næppe har det helt store incitament til at skifte kurs.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra KapitalWatch

Canadisk bank er nyeste navn i Ageras' investorkreds

Den opkøbsivrige danske fintech-virksomhed Ageras kan allerede bryste sig af at have en række prominente navne i sin investorkreds, og nu bliver endnu et føjet til. Denne gang en canadisk bank, som skyder et trecifret millionbeløb i Ageras.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

KapitalWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra FinansWatch