Dansk techstartup henter tocifret millionbeløb i investeringsrunde

Startup-selskabet Capturi har lukket en investeringsrunde på 11,6 mio. kr., og nu gør det seks måneder gamle selskab sig klar til at gå på markedet med sin løsning, der skal hjælpe virksomheder med at identificere salgsargumenter overfor kunderne.
"Vi skal i markedet efter kunder. Vi har fået rigtig mange positive tilkendegivelser og ved, at vores produkt er efterspurgt. Så selvom markedet lige nu er præget af coronakrisen, er vi sikre på, at vi går i markedet med en solid og efterspurgt løsning," udtaler Tue Martin Berg, adm. direktør i Capturi, i en pressemeddelelse.
Blandt investorerne er Vækstfonden, som har skudt penge i it-selskabet sammen med en række medarbejdere og private investorer.
"Vi går ind i selskabet, fordi vi er imponerede over det stærke team og de milepæle, der er nået på blot få måneder. Derudover er Capturi unikke i det her marked, og vi ved, at der er efterspørgsel på netop den type teknologi, der kan være med til at løse nogle velkendte udfordringer inden for salg," lyder det fra Charlotte Piester, Investment manager i Vækstfondens afdeling for direkte investeringer, VF Venture.
Kort fortalt er Capturis løsning et værktøj til at lytte til og analysere ord og formuleringer i kundesamtaler for den vej igennem at identificere velfungerende salgsargumenter.