Undersøgelse: Mange ejerledere er blanke på værdien af deres virksomhed

”Går man i salgstanker er første skridt at kende de parametre, som markedet og potentielle købere vurderer en virksomheds værdi på,” siger M&A-partner på baggrund af ny undersøgelse. 
Jesper Fogh Duelund peger på, at en dybere forståelse af, hvad der afgør en virksomheds reelle købspris, kan hjælpe ejerledere med en mere retvisende værdiansættelse og være et godt afsæt for en exitstrategi. | Foto: Colourbox
Jesper Fogh Duelund peger på, at en dybere forståelse af, hvad der afgør en virksomheds reelle købspris, kan hjælpe ejerledere med en mere retvisende værdiansættelse og være et godt afsæt for en exitstrategi. | Foto: Colourbox

Over halvdelen eller mere præcist 58 pct. af ejerlederne i Danmark kender ikke værdien af deres virksomhed. Det viser en undersøgelse fra M&A-konsulenthuset Marktlink, der er baseret på interviews med knap 1100 ejere af virksomheder, der har mellem 20-200 ansatte i Tyskland, Holland, Belgien og Storbritannien.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også