Kapitalfonde sidder på voksende fjernbusmarked

Kampen om det private marked for bustransport mellem landsdele i Danmark står primært mellem tre kapitalfondsejede spillere. Blandt dem er to danske, som begge melder om en positiv udvikling i 2023.
Molslinjen blev i 2020 solgt af Polaris til EQT. Siden 2017 har rederiet også drevet busselskabet Kombardo Expressen, som udnytter Molslinjens færgeruter mellem Jylland og Sjælland | Foto: Casper Dalhoff
Molslinjen blev i 2020 solgt af Polaris til EQT. Siden 2017 har rederiet også drevet busselskabet Kombardo Expressen, som udnytter Molslinjens færgeruter mellem Jylland og Sjælland | Foto: Casper Dalhoff

Busselskabet Kombardo Expressen transporterede 20 pct. flere passagerer i første halvdel af 2023 end i samme periode sidste år, der var selskabets hidtil travleste.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også