Medie: Flere salg af detailvirksomheder vakler

”Markedet er ikke fuldstændig dødt, men det er meget svært,” siger leder af M&A-afdeling om lavvande af handler med forbrugerrettede virksomheder.
Silvan er en blandt en række af detailselskaber, der har ifølge Børsen gennemgået langtrukne og kuldsejlede salgsprocesser. | Foto: Brian Karmark
Silvan er en blandt en række af detailselskaber, der har ifølge Børsen gennemgået langtrukne og kuldsejlede salgsprocesser. | Foto: Brian Karmark

Kapitalfonden BWB Partners har forsøgt at sælge den danske møbelvirksomhed Holmris B8, men salget er faldet til jorden, erfarer Børsen

Det mislykkede salgsforsøg lægger sig i rækken af vaklende virksomhedshandler, hvor rådgiveren FIH Partners ifølge avisen blandt andet også har sikret sig salgsmandatet på Silvan og haft til opgave at sælge Georg Jensen, men ingen af disse processer er kommet i mål. 

Rådgivere og kapitalfonde venter ifølge Børsen også på, at Nordic Capital beslutter at sælge Lagkagehuset, men ifølge Sigurd Jensen, der leder en af landet største M&A-afdelinger i Deloitte, er interessen for handler med forbrugerrettede virksomheder for øjeblikket meget lav. 

“Det er simpelthen, fordi mange er bange for, at der kommer et ændret forbrugsmønster som følge af den meget lave forbrugertillid, man ser i øjeblikket. Der er selvfølgelig undtagelser, så markedet er ikke fuldstændig dødt, men det er meget svært,” siger han.

Også modebrandet Shaping New Tomorrow har ifølge Børsens oplysninger hyret en salgsrådgiver – adm. direktør Kasper Ulrich afviser dog, at der er nogen salgsproces i gang. 

Børsen har tidligere udpeget en række langtrukne og kuldsejlede salgsprocesser, der blandt andet talte Silvan, Unisport, Zizzy, Skatepro og legetøjsvirksomheden Maileg. 

(Denne artikel er leveret af vores søstermedie DetailWatch.)

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også