KapitalWatch

Leo lader kanonen – vil sende nyt middel på markedet hver 2-3 år

Dermatologikoncernen Leo Phama retter blikket mod 2030 med en ny strategi, der skal cementere selskabets position på markedet for behandling af hudlidelser og solidt positionere virksomheden i USA. Leo Fondet har planer om at sælge dele af firmaet for at rejse kapital.

Arbejdet i Leo Pharmas egne laboratorier vil i de kommende år resultatere flere nye lægemiddelkandidater, lyder forventningen fra topchef Catherine Mazzacco. | Foto: Leo Pharma / PR

Leo Pharma skruer gevaldigt op for kadancen, og planlægger i de kommende år at overdænge markedet med nye behandlinger af både sjældne og mere almindelige hudlidelser.

Det er kernen i medicinalselskabets netop færdiggjorte strategi, der skal fungere som en rettesnor for selskabet frem mod 2030, og positionere virksomheden til at lancere nye lægemidler hvert andet år, hvis alt går vel.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra KapitalWatch

Canadisk bank er nyeste navn i Ageras' investorkreds

Den opkøbsivrige danske fintech-virksomhed Ageras kan allerede bryste sig af at have en række prominente navne i sin investorkreds, og nu bliver endnu et føjet til. Denne gang en canadisk bank, som skyder et trecifret millionbeløb i Ageras.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

KapitalWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra FinansWatch