Parabolfirma i milliontab: Vil satse på produkter til streamingforbrugere

Forbrugernes skift fra flow-tv til streaming har gennem de seneste år forårsaget milliontab hos det kapitalfonds-ejede parabolfirma Triax, der nu vil satse på produkter for at matche efterspørgslen på streamingtjenester.
Foto: Thomas Borberg
Foto: Thomas Borberg

Et skift fra analogt til digitalt tv og en kundestrøm, der har sendt forbrugerne væk fra flow-tv og mod streamingtjenester, har med årene gjort parabolfirmaet Triax' omsætning mindre og mindre. Det skriver Børsen.

Siden 2015, hvor firmaet blev opkøbt af kapitalfonden Polaris, er en tredjedel af Triax' omsætning ifølge Børsen forsvundet. Ved parabolfirmaets seneste regnskab faldt omsætningen til 411 mio. kr., men bundlinjen gik i minus med 73,5 mio. kr., hvilket nu har fået parabolvirksomheden til at investere i udviklingen af nye produkter for at ramme efterspørgslen på hurtig internetforbindelse til brug af streamingtjenester som Netflix.

Triax er langt fra de eneste, der mærker en sivende tv-kundebase. Også hos TDC-koncernen har Yousee netop sat et nyt produkt i søen med streamingtjenesten Youtv i forsøget på at hente kunderne tilbage.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også