KapitalWatch

Parabolfirma i milliontab: Vil satse på produkter til streamingforbrugere

Forbrugernes skift fra flow-tv til streaming har gennem de seneste år forårsaget milliontab hos det kapitalfonds-ejede parabolfirma Triax, der nu vil satse på produkter for at matche efterspørgslen på streamingtjenester.

Foto: Thomas Borberg

Et skift fra analogt til digitalt tv og en kundestrøm, der har sendt forbrugerne væk fra flow-tv og mod streamingtjenester, har med årene gjort parabolfirmaet Triax' omsætning mindre og mindre. Det skriver Børsen.

Siden 2015, hvor firmaet blev opkøbt af kapitalfonden Polaris, er en tredjedel af Triax' omsætning ifølge Børsen forsvundet. Ved parabolfirmaets seneste regnskab faldt omsætningen til 411 mio. kr., men bundlinjen gik i minus med 73,5 mio. kr., hvilket nu har fået parabolvirksomheden til at investere i udviklingen af nye produkter for at ramme efterspørgslen på hurtig internetforbindelse til brug af streamingtjenester som Netflix.

Triax er langt fra de eneste, der mærker en sivende tv-kundebase. Også hos TDC-koncernen har Yousee netop sat et nyt produkt i søen med streamingtjenesten Youtv i forsøget på at hente kunderne tilbage.

Mere fra KapitalWatch

Snackvirksomhed får fødevareprofil i ejerkredsen

Cocohagen har fået tidligere Daloon-ejer og -direktør i ejerkredsen. Nu skydes vækstrejse i gang med henblik på at gøre selskabets kakaotrøfler til kaffekædernes fortrukne, bæredygtige snackvalg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

KapitalWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra FinansWatch