KapitalWatch

Mærsk tager kampen op mod techgiganter med spritnyt opkøb

Et nyt opkøb baner vejen for, at Mærsk fremadrettet kan tilbyde sine kunder hurtig-levering af pakker helt ud til forbrugerne. Dermed kæmper koncernen sig ind på et marked, som Amazon og Alibaba i dag sidder tungt på. Venturearm træder ud.

Foto: Jens Hartmann Schmidt/Ritzau Scanpix

A.P. Møller-Mærsk er på vej ind på en kampplads, hvor kun de allerstørste onlinegiganter kæmper i øjeblikket.

Den danske shippingkoncern laver med købet af den portugisiske techvirksomhed Huub nu sit tredje internethandel-opkøb inden for få måneder og sluser dermed den sidste teknologiske brik ind i koncernen, der fremadrettet skal gøre det muligt at tilbyde fragtkunderne deres eget verdensomspændende netværk til hurtiglevering af varer til forbrugerne – vel og mærke uden om de store markedspladser som Amazon og Alibaba.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra KapitalWatch

Samesystem-stifter: Vi har ikke haft de rigtige briller på

Vækstbørs: Efter direktør-exit, høj burnrate og en ustabil aktiekurs er Samesystem-stifter Henrik Ritlov netop nu i gang med at justere til, så virksomheden kommer i et stabilt, positivt cashflow. Væksten har været dyr, erkender han.

Ejerfamilie sælger hobbykæde til nordisk koncern

De tre brødre bag dansk-stiftede Panduro har solgt hobbykæden til en nordisk koncern og leverandør af produkter til skoler og daginstitutioner. Den nye Panduro-ejer er selv ejet af et svensk investeringsselskab med tråde til Ikea.

Læs også

Seneste nyt

KapitalWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra FinansWatch