Digitalt fodboldmedie fik minus på tre millioner i debutår
Det danske iværksættermedie Off The Pitch, ejet af to journalister og professionelle investorer, om europæisk fodboldøkonomi kom ud af sit første leveår med et milliontab i 2019 efter et "massivt investeringsår". Men det følger planen, og pengene til den videre drift er på plads, siger direktør og medstifter.
Off The Pitch har hovedbase i Aarhus, men henvender sig til et internationalt publikum i den professionelle fodboldverden | Foto: Screenshot
AF NILS-OLE HEGGLAND, FREELANCEJOURNALIST
Tallene lyser rødt i det første regnskab fra det internationalt orienterede og abonnementsbaserede fodboldmedie Off The Pitch, som i efteråret 2018 blev lanceret af de to dengang nyligt fratrådte Børsen-redaktører Mads Meisner og Kasper Kronenberg.
Infrastrukturfond er enig med energiminister Lars Aagaard i, at energibranchens aktører skal committe sig til et brintrør til Tyskland, før det er et attraktivt mål for investeringer.
”Grønne teknologivirksomheder, der navigerer gennem vækstfasen, er som at sejle et skib i en perfekt storm,” siger Laurits Bach Sørensen, seniorpartner i Nordic Alpha Partners
Ledelsen hos Urban Partners, der har såvel en venturefond som en kapitalfond blandt forretningsben, betragter ikke tabet som repræsentativt for koncernens ”reelle igangværende forretningsudvikling.”