KapitalWatch

Dansk startup vil have bid af det digitale mediemarked

Den unge virksomhed Promomii have foden inden for på det digitale mediemarked ved brug af kunstig intelligens. Selskabet går bl.a. efter DR, britiske BBC og Sony Pictures.

Foto: PR

Den danske startup-virksomhed Promomii, der bruger kunstig intelligens til at reducere produktionstiden af trailere og promoveringsvideoer, vil have en bid af forretningen i nogle af de største mediehuse i både ind- og udland, skriver Børsen.

Selskabet går blandt andet efter britiske BBC, danske DR, TV 2 og Sony Pictures og mener, at deres digitale værktøj kan hjælpe med at tiltrække brugere til mediehusene ved at give dem bedre mulighed for at lave promoveringsvideoer til eksempelvis sociale medier.

Selskabet har i ny investeringsrunde rejst 2,5 mio. kr. og blev stiftet i 2016 af Michael Moss.

Mere fra KapitalWatch

Medie: ATP vil have eksterne investorer med i ny fond

ATP’s kapitalfondsarm, ATP PEP, er ifølge Inside Business i gang med at etablere en ny fond, der i så fald vil være selskabets ottende. For første gang lægges der op til at hente kapital hos eksterne investorer, skriver mediet.

Legaltech-virksomhed vil søge om sletning fra First North

Vækstbørs: Halvandet år efter Copyright Agent blev optaget til handel på First North, foreslår virksomhedens bestyrelse at tage den af børsen igen. Lav likviditet og høje omkostninger nævnes blandt årsagerne. Nye investorer står klar til at købe op.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

KapitalWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra FinansWatch