KapitalWatch

Dansk startup vil have bid af det digitale mediemarked

Den unge virksomhed Promomii have foden inden for på det digitale mediemarked ved brug af kunstig intelligens. Selskabet går bl.a. efter DR, britiske BBC og Sony Pictures.

Foto: PR

Den danske startup-virksomhed Promomii, der bruger kunstig intelligens til at reducere produktionstiden af trailere og promoveringsvideoer, vil have en bid af forretningen i nogle af de største mediehuse i både ind- og udland, skriver Børsen.

Selskabet går blandt andet efter britiske BBC, danske DR, TV 2 og Sony Pictures og mener, at deres digitale værktøj kan hjælpe med at tiltrække brugere til mediehusene ved at give dem bedre mulighed for at lave promoveringsvideoer til eksempelvis sociale medier.

Selskabet har i ny investeringsrunde rejst 2,5 mio. kr. og blev stiftet i 2016 af Michael Moss.

Mere fra KapitalWatch

Konsulentvirksomhed holder fast i børsplaner

It-konsulenthuset 7N har stadig planer om en børsnotering. Virksomheden tager dog bestik af den kraftige afdæmpning i verdensmarkedet, der sker netop nu, fortæller topchefen i 7N, som netop er kommet med regnskab.

Ny nordisk biotekfond ser dagens lys

En ny life science- og biotekfond med base i Finland vil være en one stop shop for lovende unge startups i navnlig de nordiske lande. Det gælder bestemt også startups i Danmark, fortæller fondens adm. direktør.

PKA-direktør er klar med milliarder til havvindsprojekter

Sammen med Tyskland, Holland og Belgien vil den danske regering skrue markant op for havvindsprojekterne i Nordsøen, og PKA-direktør Jon Johnsen er klar med sin del af finansieringen til de investeringer, der allerede i 2030 skal levere klimavenlig energi.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

KapitalWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news from FinansWatch (dk)