KapitalWatch

DanBan-syndikat skyder millionbeløb i bokse til hjemme-dates

Fire investorer fra netværket DanBan har sammen med et digitalt bureau skudt penge i startuppen Dately, der sælger bokse med aktiviteter og temaer til hjemme-dates. Nyheden kommer, efter virksomheden afviste tilbud i DR-programmet Løvens Hule.

Lead-investor Peter Harder og stifter Nicolai Mazur, Dately | Foto: chris1million

Et syndikat af investorer fra business angel-netværket DanBan har investereret i den unge virksomhed Dately.

Det bekræfter lead-investor Peter Harder over for KapitalWatch.

Han har sammen med Lars Neupart, Christian Bjerre Kusk, Kræn Østergård Nielsen og det digitale bureau Signifly investeret et samlet millionbeløb i Dately. Det præcise beløb, ønsker han ikke at oplyse.

Inklusionen af Signifly gør det til "en speciel konstellation," forklarer Peter Harder. Men den har en naturlig forklaring. Dately-stifter Nicolai Mazur er nemlig meget bevidst om, hvad hans virksomhed har behov for, hvilket også viste sig, da han først henvendte sig til DanBan.

På baggrund af denne henvendelse blev Nicolai Mazur udvalgt til at præsentere sin virksomhed for DanBans investorer ved et af netværkets pitch-events sidste efterår. Og interessen for virksomheden var stor, husker Peter Harder.

"Men Nicolai var mere fokuseret på at få de rigtige kompetencer ombord end at få så mange investorer med som muligt. Bl.a. inden for abonnementsforretning, sociale medier og logistik," siger han og fortsætter:

"Oftest er vi op til syv investorer i de her syndikater, men Nicolai ville bare have fire. Han spurgte, om det kunne lade sig gøre, at vi lavede en liste over de interesserede business angels, der indeholdt, hvad vi hver især har af erfaring og mener, vi kan byde ind med. Ud fra den valgte han os fire."

Sideløbende med denne dialog var Dately også i kontakt med Signifly, der går med ambitioner om også at investere i andre selskaber, hvor de kan påtage sig en mere aktiv rolle, forklarer Peter Harder:

"Så dem har vi inkluderet i vores syndikat, hvor de investerer på lige vilkår med os andre. Og de er superskarpe på hele det digitale univers, som også er vigtigt for Dately."

Ser stort potentiale i marked

Dately er en forholdsvis nystartet virksomhed.

Idéen opstod under den første corona-nedlukning i marts 2020, hvor stifter Nicolai Mazur ikke længere havde mulighed for at invitere sin partner i byen og derfor arrangerede date-aftener derhjemme i stedet.

Det blev første skridt mod de bokse, Dately i dag har bygget sin forretning på, og som ifølge virksomheden "indeholder alt det, der skal bruges til den perfekte date hjemme."

Det kan f.eks. være cocktails, aktiviteter, playlister og samtalekort.

Boksene kan købes både enkeltvis og på abonnement, hvor man får tilsendt en ny boks hver eller hver anden måned.

"Det er et uberørt marked og passer godt ind i den tid, vi lever i. Vi ser et stort potentiale i det med, at man en gang om måneden nærmest bliver tvunget ind i et univers, hvor man er kæreste for en aften, om det så er med danseundervisning eller at lave pasta sammen til noget romantisk italiensk musik," siger Peter Harder og fortsætter:

"Vi kan også se det på den omsætning, Dately genererede i fjerde kvartal sidste år, der var virksomhedens første reelle kvartal, og som blev skabt uden særligt meget markedsføring. Der er super meget potentiale her."

En perfekt storm

Og det skal der med kapitalindsprøjtningen sættes yderligere skub i arbejdet med at forløse.

I første omgang på det danske marked, hvor Dately nærmest er endt i den perfekte storm. Torsdag aften kunne danskerne se stifter Nicolai Mazur præsentere sin virksomhed for dommerpanelet i DR-programmet Løvens Hule, og på mandag er det valentinsdag, som selvfølgelig er en mærkedag for Dately.

I den forbindelse har Dately fået et influencer-par på Instagram til at udvikle en særlig valentins-boks.

Nu vil vi prøve at få Danmark op i et ekstra gear. Der er allerede kommet mange ombord, men den skal have et ekstra tryk

Peter Harder, investor, dately

"Nu vil vi prøve at få Danmark op i et ekstra gear. Der er allerede kommet mange ombord, men den skal have et ekstra tryk. Vi kommer til at ansætte flere ressourcer, der bliver sat mere tryk på udviklingen af de næste kasser, og så når vi når sommerferien, vil vi begynde at trykke på det svenske marked," siger Peter Harder og tilføjer:

"Og så håber vi, at vi med erfaringerne fra Sverige, hvor vi forhåbentligt kan gøre noget stærkt i fjerde kvartal, stille og roligt kan begynde at se på, om vi også kan udvide konceptet til andre lande."

Influencer-platform rejser kapital fra DanBan-fond og business angels

Udfordrer til ejendomsmæglerkæderne rejser tocifret millionbeløb

Københavnsk restaurantkæde henter investering fra DanBan-syndikat 

Mere fra KapitalWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

KapitalWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra FinansWatch